svetaines-medis   EN  RU  NEĮGALIESIEMS

Savivaldybės biudžetinė įstaiga

Lopšelio- darželio adresas:

I. Simonaitytės g. 26, Klaipėda 95135

El.paštas volungeleklaipeda@gmail.com

Mob. +370 682 07 907

Juridinio asmens kodas - 190427939

Lietuvos pasirengimas ekstremalioms situacijoms

72lt

1Online-logo 1

 

0 Vaiko labui LOGO jpg

 

22

 

AM logo geltonas 1

 

LOGO ZD SUP spalvotas GALUTINIS 2021

 

sveika mokykla logotipas RGB

 

 

Zipio draugai logo Lietuva

 

 

58711

 

Logotipas 

 

 

Paieška
Mus jau aplankė
Articles View Hits
1062532

Ką reiškia sąvoka STEAM?

STEAM – iš anglų kalbos kilęs akronimas reiškiantis penkias disciplinas (Science – gamtos mokslai, Technology – technologijos, Engineering – inžinerija, Arts – menai ir kūryba, Math – matematika). Tai integruotas ugdymo modelis, kai vienu metu apjungiamos visos šios penkios disciplinos, įstaigos ugdytiniai nagrinėja gamtoje ir aplinkoje aptinkamus teorinius reiškinius, skaičiuoja, matuoja, stebi, analizuoja, kelia hipotezes, pritaiko inžinerinius ir technologinius sprendimus ir taip stebi, kaip visos penkios sąveikauja tarpusavyje. Didžiausias dėmesys yra skiriamas praktinėms ir patyriminėms užduotims, per kurias mokiniai iškart gali pritaikyti teorines žinias ir būtent per praktiką geriau suprasti ir įsisavinti teoriją.

S – angl. Science – gamtos mokslai.

Ši raidė simbolizuoja gamtos mokslus: biologiją, chemiją, fiziką, geografiją. STEAM akronime gamtos mokslų raidė pirmoji pasirodo ne veltui, būtent žmogaus raidos etape S raidė pradeda figūruoti pirmoji dar iki visų molekulių grandinių ar sudėtingų chemijos ir fizikos mokslų formulių.

Tik gimęs kūdikis iškart pradeda tyrinėti jį supančią aplinką (reaguoja į šviesą, garsus, jaučia temperatūrų skirtumus, palaipsniui atsiranda lytėjimo analizavimas, skyrimas įvairių paviršių). Ankstyvajame vaikų raidos etape su jais supančia aplinka vaikas susipažįsta per kasdieninius rutininius dalykus, žaidimus, edukacinius žaislus, pasakas ir pokalbius. Augdamas bei stebėdamas aplinką vaikas nesąmoningai ją analizuoti: tyrinėja įvairias vandens būsenas, skysčių temperatūrą – lytėdamas, paveikslėliuose susipažįsta su skirtingais gyvūnais ar personažais, bando kartoti jų skleidžiamus garsus.

T – angl. Technology – technologijos.

STEAM ugdymo technologijas vaikų ugdyme atstoja interaktyvūs, edukaciniai žaidimai, mokantys kalbos, matematikos ar pasaulio pažinimo, įvairūs paveikslėliai, kurie padeda labiau išanalizuoti pvz., žmogaus kūno sandarą, įvairios virtualios parodos arba susipažinimas su kitų šalių kultūra. Per programavimo žaidimus vaikas yra ugdomas, naudodamas įvairius spalvingus paveikslėlius, skatinamas sudėlioti logines sekas, algoritmuoti bei reikšti savo sukurtas sąlygas. Tarsi per žaidimą, naudodamas spalvotus blokelius, vaikas nuo ankstyvojo amžiaus ugdo analitinį mąstymą, gali atsekti priežasties, pasėkmės ryšį, mokytis, bendradarbiaudamas su draugu, efektyviai dirbti komandoje, susidurti ir gebėti išspręsti klaidas.

E – angl. Engineering – inžinerija.

STEAM ugdyme inžinerija dažniausiai suvokiama ne tik kaip žaidimo forma, bet kaip lavinamoji priemonė,  kuri padeda inicijuoti pvz., gamtos  dėsnius arba vaikus supančia aplinką. Pati inžinerijos sąvoka yra  glaudžiai persipynusi su technologijomis, matematika ir kūryba. Ugdytinių inžinerinį suvokimą galima lavinti ne tik mokymosi įstaigoje, bet ir namuose, gamtoje, kur tik yra pageidavimų. Atlikę paprastas inžinerines užduotis vaikai greitai tobulėja, toliau lavinasi su vis sudėtingesnėmis konstrukcijomis, mokosi analizuoti brėžinius.

A – angl. Arts – menai ir kūryba.

Naudojant menus ir kūrybą aiškiai matosi skirtumas nuo tiksliųjų mokslų, kad žmogaus protas, vadovaudamasis jausmais kūrybinėse veiklose būna orientuotas ne į rezultatą, bet į patį procesą. Būtent čia susidaro galimybė patirti kūrybinę veiklą, įsijausti, pažadina vaiko smalsumą, leidžia jam pačiam netrukdomam pasinerti į kūrybinį procesą, drąsiai eksperimentuoti, priimti sprendimus, išmėginti vis naujas idėjas, skatina tyrinėjimo ir atradimo džiaugsmą. Nepaisant kūrybos impulsyvumo, būtent ši išugdyta savybė vaikui praverčia ir suaugus.

M – angl. Math – matematika.

Sudėtinga atspėti kokiomis profesijomis ar jų atšakomis dirbsime bei kokiais darbais dirbs mūsų vaikai. Nepaisant visų spėjimų ar prognozavimų dėl ateities vizijų, aišku, kad tiek šiandienos, tiek ateities pasaulyje itin svarbu bus kritiškas mąstymas, objektyvus vertinimas ir susisteminimas gautos informacijos, sprendimų priėmimas ir vienas iš svarbiausių dalykų tai analizavimas ne tik aplink supančią aplinką, bet ir patį save. Būtent šiuos aspektus ugdo paskutinioji STEAM ugdymo raidė M: stimuliuoja matyti dalykus iš įvairių pusių, susisteminti medžiagą, lavinti erdvinį, analitinį ir loginį mąstymą. Būtent šiuos gebėjimus ir ugdo matematika: skatina matyti dalykus iš skirtingų pusių, atrasti priežasties pasekmės ryšį, susisteminti medžiagą, lavinti erdvinį, analitinį ir loginį mąstymą.

R – angl. Reading / writing – skaitymas / rašymas.

Įvairiuose šaltiniuose galima rasti, jog prie STEAM sąvokos yra pridedama raidė R (STEAM + R =STREAM). Akronime STREAM R raidė reiškia skaitymą ir rašymą. Pasitelkus šias šešias disciplinas kiekvienam ugdytiniui yra suteiktos galimybės atrasti, turiningai ir visapusiškai tyrinėti supantį pasaulį. Šios R raidės disciplinos dėka ugdytiniai, ne tik išmoksta raidžių, tačiau pasitelkia savo kūrybiškumą ir fantaziją interpretuodami jas savaip, taip skatinami toliau tyrinėti raides, jas rašyti.

 

 

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir informaciniais tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus, kuriuos galite bet kada atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Patvirtinkite savo sutikimą juos naudoti, paspausdami „Sutinku“. Daugiau informacijos apie privatumo politiką.