Gruodžio mėnesį lopšelyje-darželyje „Volungėlė“ vaikučiai gyveno pasakų karalystėje. Perskaitę labiausiai patikusią pasaką pedagogai su vaikais organizavo kūrybines dirbtuvėles: konstravo piešė, modeliavo, tyrinėjo. Veiklų metu vaikai darė nykštuką iš antrinių žaliavų. Sprendė problemą, kaip popieriaus lapą sutalpinti buteliuke, pasirodo, reikia popierių susmulkinti.
Vaikai statė paršiukams namus pasirinkdami medžiagas matytas pasakoje ir patys įvertino kiekvienos medžiagos tvirtumą ir patvarumą. Patys gamino, piešė, konstravo pasakų veikėjus ir aplinką tinkančią pasakai. Mažiausieji tyrinėjo, kaip galima judinti ir prakalbinti pirštukines lėlytes.
Vaikai sužinojo, kad piešdami, lipdydami, konstruodami patys gali susikurti mylimų pasakų veikėjų teatrą ir būti artistais. Gali būti inžinieriais ir nuspręsti iš kokių medžiagų namas tvirčiausiais. STEAM veikos nusiteikė vaikus džiugiai kūrybinei veiklai, padėjo pažinti juos supantį pasaulį.
Lapkričio mėnesį, Klaipėdos lopšelio - darželio „Volungėlė“ ugdytiniai aktyviai žaidė šviesos ir tamsos žaidimus įtraukdami į juos STEAM ugdymą. Įstaigos pedagogės kartu su savo grupių ugdytiniais panaudodamos įvairias grupėje esančias šiuolaikines ugdymosi priemones domėjosi iš kur atsiranda šešėliai, kokie jie gali būti; vaikai žaidė žaidimus prie šviesos stalo su kinetiniu ir kvarciniu smėliu, jame mokėsi rašyti raides, skaičius, piešė formas; vaidino šešėlių teatrą, gaudė šešėlius darželio kieme; žaidė žaidimus prie šviesos kubo. Vaikai turėjo galimybę išbandyti žibintuvėlių veikimo principą bei jo panaudojimo galimybes. Veikdami, kurdami vaikai sužinojo daug naujo, patyrė džiugias emocijas veiklų metu.
Rugsėjo mėnesį „Volungėlės“ darželio ugdytiniai kalbėjosi apie rudeninius vaisius, tačiau labiau susipažinti, tyrinėti, eksperimentuoti vaikai išsirinko obuolį. Tikslas – skatinti vaikus pažinti obuolį, jo savybes, naudą žmogaus organizmui. Įvairių veiklų metu vaikai aptarė obuolių spalvas, lygino pagal dydį, rinko skaniausią obuolį. Susipažino su obuolio sandara – žievelė, kotelis, sėklos. Tyrinėjo per padidinamąjį stiklą. Atliko tyrimą kuris obuolys greičiau paruduos – laikomas piene, vandenyje ar tuščiame inde. Vaizdavo obuolį naudodami įvairias meninės raiškos priemones.
Visą spalio mėnesį vaikučiai keliavo po matematikos šalį. Tikslas – formuoti matematinius vaizdinius, plėsti matematinių sąvokų žodyną. Vaikai matematinių gebėjimų įgyja veikdami artimiausioje juos supančioje aplinkoje: grupėse, lauko aikštelėse; naudodami jiems gerai pažįstamas, lengvai prieinamas priemones. Šį kartą naudojome rudenines gamtines priemones. Veiklų metu vaikai stebėjo rudenėjančios gamtos požymius, skaičiavo, grupavo lapus, kaštonus, daržo gėrybes. Dėliojo skaitmenis, geometrines formas, ieškojo sekos pavyzdžių. Veiklų metu vaikai įgijo patirties, ugdė gebėjimą sieti matematiką su realiu pasauliu.
Visą gegužės mėnesį STEAM veikloje „Volungėlės“ darželio ugdytiniai tyrinėjo įvairius vabzdžius, stebėjo jų elgseną gamtoje, išvaizdą, skleidžiamus garsus, sužinojo jų gyvenimo ypatumus. Vaikai aktyviai atliko įvairias užduotis, kūrybinius darbelius: kūrė vabaliukų pievas, margaspalvius drugelius, lipdė sraiges, darė bitutes iš tualetinio popierius ritinėlių, iš akmenėlių – boružėlės, vorus, sraiges, ieškojo gamtoje įvairiaspalvių drugelių spalvų. Eksperimentuojant ir pasitelkiant fantaziją, lauke rasti pagaliukai, gėlytės, kaštonai, kankorėžiai virto skruzdėlynais, drugeliais, sraigių labirintais. Naudodamiesi padidinamuoju stiklu vaikai skaičiavo rastas skruzdėles, voro kojas, boružėlės taškelius, tyrinėjo sraigių kiautus. Vaikai suprato, kad pieva yra daugybės mažų vabalėlių namai ir juos reikia saugoti...
Balandžio mėnesio STEAM veikla „Pavasario ženklai“. Vaikai su mokytojomis grupėse aptarė pavasario ženklus ir patraukė į kiemą jų ieškoti.
Tikslas — stebėti gamtos atbudimo ženklus, pajusti naujo gyvybės rato pradžią.
Vaikai, stebėdami gyvąją gamtą aptarė ko reikia augalui, kad jis greičiau sužaliuotų, ieškojo spalvų, tyrinėjo pumpurus per padidinamąjį stiklą. Kūrė darbelius iš gamtoje rastų priemonių.
Tyrinėdami, eksperimentuodami įgijo daugiau žinių, patyrė naujų potyrių, tyrinėjo, skaičiavo, lygino. Įtvirtino sąvokas „aukštas-žemas“, „daugiau-mažiau“, mokėsi skirti medžius ir krūmus.