2024 m. rugsėjo mėn. įsigaliojo LR Švietimo įstatymo straipsnių pakeitimai ir įstatymo papildymai dėl įtraukiojo ugdymo, kurie numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (ikimokyklinio ugdymo įstaigoje,) mokykloje kartu su savo bendraamžiais.
Įtraukusis ugdymas – tai procesas, užtikrinantis kokybišką ugdymą(si) visiems, jo esmę sudaro kiekvieno vaiko ugdymo(si) galimybių ir poreikių pripažinimas. Įtraukusis ugdymas suteikia lygias galimybes visiems vaikams, nepriklausomai nuo jo pažiūrų, tautybės, lyties, rasės, specialiųjų poreikių, negalių ir pan. ugdytis bendrosios ugdymo įstaigose.
Įtraukusis ugdymas įgyvendinamas trijuose Klaipėdos lopšelio-darželio „Volungėlė“ (toliau – Įstaigos) lygiuose:
- Įstaigos lygmeniu – formuojamos bendruomenės narių vertybinės nuostatos, tradicijos, tarpusavio santykiai. Užtikrinamas ugdymo(si) ugdymas, edukacinių aplinkų kūrimas, reikalingų priemonių, atitinkančių aplinkos ugdymo poreikius, įsigijimas, mokytojų pritaikymo kompetencijų tobulinimas.
- Grupės lygmeniu – sudaromos sąlygos ugdytiniui bendrauti su bendraamžiais, dalyvauti bendroje kasdieninėje veikloje, gauti reikiamą mokytojų, švietimo specialistų (logopedo, psichologo) pagalbą. Labai svarbus bendradarbiavimas tarp grupės vaikų tėvų ir mokytojų.
- Individualiu lygmeniu – teikiama kryptinga pagalba įvertinus individualius vaiko ugdymosi poreikius, jo patiriamus ugdymo(si) sunkumus, problemas, vaiko bei jo šeimos pasirengimą dalyvauti įtraukiajame ugdyme.
Tėvų įsitraukimas į vaiko ugdymosi procesą labai svarbus ugdymo sėkmei, todėl norime, kad visi bendruomenės dalyviai būtų atviri, supratingi ir pasirengę bendradarbiauti, siekdami užtikrinti, kad kiekvienas vaikas galėtų sėkmingai įsitraukti į ugdymo procesą.
Siekdami užtikrinti sklandų bendradarbiavimą, veikiame pagal šiuos aspektus:
- komunikacija: informuojame ugdytinio tėvus apie vaiko ugdymo(si) poreikius, sunkumus ir kylančias problemas. Kviečiame šeimas bendrauti ir bendradarbiauti su Įstaigos pedagogais ir administracija bei dalintis savo idėjomis ar rūpesčiais dėl vaiko ugdymo(si) proceso tobulinimo.
- individualizuotas požiūris: kiekvienas vaikas yra unikalus ir turi savo individualius poreikius ir galias. Visi bendruomenės nariai (administracija, pedagogai, tėvai) bendraujame ir bendradarbiaujame, kad būtų patenkinti vaiko individualūs ugdymo(si) poreikiai, kad jis gautų tinkamą pagalbą, palaikymą ir paramą, kuri padėtų sėkmingai socializuotis, ugdytis ir augti.
- bendradarbiavimas su specialistais: vaikams, kurie turi tam daug ugdymo(si) sunkumų dažnai reikalinga švietimo pagalbos specialistų pagalba (logopedo, psichologo ir pan.). Siekiame užtikrinti vaiko sėkmingą ugdymą(si) ir parodyti vaikams tinkamą ugdymo(si) būdą ir metodą. Tam įvykdyti labai padeda tėvų bendradarbiavimas su švietimo pagalbos specialistais. Tėvams (globėjams) reikia įsiklausyti į rekomendacijas, skirti laiko susitikimams ir pagalbos vaikui planą.
- įvairių metodų naudojimas: vaikams, turintiems individualių ugdymo(si) poreikių, gali prireikti taikyti skirtingus ugdymo(si) būdus, metodus ir strategijas. Universalus dizaino mokymuisi (toliau – UDM) yra vienas iš svarbiausių požiūrių, leidžiantis kurti įtraukią ugdymo aplinką, kurioje kiekvienas vaikas turi galimybę pasiekti savo potencialą. Taikydami UDM principus, pritaikydami ugdymą įvairiems vaikų ugdymosi stiliams ir poreikiams, sudarome sąlygas vaikams pasirinkti, kaip nori atlikti užduotis ar spręsti problemas, taip skatindami jų kūrybingumą ir savarankiškumą, užtikriname, kad visi vaikai galėtų dalyvauti ugdymo procese, nuo savo gebėjimų ar kylančių iššūkių.
Kviečiame Įstaigos bendruomenę ir tėvus (globėjus) būti atvirais, supratingais ir pasirengusiais bendradarbiauti, siekti, kad kiekvienas vaikas galėtų įsitraukti į ugdymo procesą.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Klaipėdos lopšelyje-darželyje „Volungėlė“ saugia vaikų ugdymosi aplinka ir palankiomis sąlygomis visiems rūpinasi Įstaigos Vaiko gerovės komisija, kuri yra sudaryta iš pedagogų, administracijos narių ir švietimo pagalbos specialistų.

Kai susiduriama su tam tikrais iššūkiais, kurie gali trukdyti vaikų vystymuisi ar ugdymosi procesui, vaikui numatoma atitinkama švietimo pagalba. Švietimo pagalba yra teikiama siekiant suteikti vaikui reikiamą paramą, kad jis galėtų pasiekti savo geriausius rezultatus tiek socialinėje, tiek ugdymosi srityse. Įstaigoje švietimo pagalba teikiama pagal „Švietimo pagalbos teikimo algoritmą“.

Įstaiga parengė mokinio padėjėjo funkcijų aprašymą (pridedamas).
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
NAUDINGOS NUORODOS
- Įtraukties temas vienijanti svetainė šeimoms ir pedagogams: www.itrauktis.lt
- Įtraukiojo ugdymo strategijos Klaipėdos miesto įgyvendinimas 2024-2027 metų priemonių planas. Žiūrėti čia
- „Įtraukties link“. Ką turi žinoti mokykla? – atmintinė mokykloms: Žiūrėti čia
- Sutrikusios raidos vaikų konsultavimo skyrius Žiūrėti čia
- Vaikams apie neįgaliųjų teisių konvenciją: Žiūrėti čia
- Patarimai pedagogams: kaip vaiką, turintį daugiapusių raidos sutrikimų, mokyti žaidimo įgūdžių ir socialinės sąveikos. Žiūrėti čia
- Įtraukties švietime plėtros gairės: Žiūrėti čia
- Universalaus dizaino mokymuisi gairės: Žiūrėti čia
- Mokyklos vaiko gerovės komisijos funkcijų, sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarkos aprašas: Žiūrėti čia
- Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tvarkos aprašas: Žiūrėti čia
(Paskutinį kartą svetainės puslapis atnaujintas 2025-02-06)