KLAIPĖDOS LOPŠELIO-DARŽELIO ,,VOLUNGĖLĖ“
EDUKACINĖS ERDVĖS
VIZIJA
Edukacinių erdvių kūrimo vizija – puoselėjant tradicijas, pilietiškumą ir etnokultūrinį ugdymą, tobulinti STEAM patyriminio ugdymo(si) modelį, siekti vaikų sveikatos stiprinimo ugdant fizinį aktyvumą, skatinant bendruomeniškumą, gerinti įstaigos materialinę bazę ir edukacines aplinkas.
Prioritetas – kokybiško ugdymo paslaugos teikimas atsižvelgiant į kiekvieno vaiko gebėjimus ir poreikius, kuriant šiuolaikinius ugdymosi reikalavimus atliepiančią aplinką, skatinančią lyderystę.
ETNOLUKTŪRINIS UGDYMAS
Perimti, perduoti ir puoselėti tautos kultūros vertybes, Klaipėdos krašto, Žemaitijos regiono papročius, tradicijas. Siekti ugdymo turinio vientisumo, lankstumo, integralumo. Plėtoti visuminį pasaulio suvokimą ir jo veiklos patirtį. Ugdyti vaiką atsižvelgiant į jo gebėjimus, turimą patirtį, pomėgius, poreikius, skirtingus pažinimo būdus, brandos ypatybes. Pritaikyti etnokultūrinę aplinką vaikų veiklai.
PATYRMINIS UGDYMAS
Kasdieniniame ugdymo procese galime integruoti STEAM kompleksiškumą – esminis principas, kuriuo remiantis kuriamos STEAM veiklos – pasitelkiamas mokslinis metodas, kuris formuoja tvarią mąstyseną (keliama hipotezė, kuri patvirtinama arba paneigiama, gavus veiklos rezultatą). Tuomet analizuojama, svarstoma ir diskutuojama, kodėl ir kaip matome tokį rezultatą? Ikimokykliniame amžiuje organizuojant STEAM veiklas galime naudoti įvairias priemones esančias tiek uždaroje, tiek lauko aplinkoje, kurios skatintų vaikų norą ieškoti, veikti ir atrasti.
SVEIKOS GYVENSENOS UGDYMAS
Plėtoti vaikų saugios ir sveikos gyvensenos įgūdžius, tenkinti vaiko poreikį judėti, lavinti judesius ir fizines galimybes. Ugdymo turinį orientuoti į vaiko fizinio, psichinio ir socialinio ugdymo darną. integruojant pagrindinius sveikatos stiprinimo ir sveikos gyvensenos principus, bendromis pedagogų bei bendruomenės pastangomis kurti visa apimančią sveikatos stiprinimo sistemą bei sveikatai palankią fizinę ir psichosocialinę aplinką.
1. MOLIO KAMARĖLĖ
Etnokultūrinio ugdymo įgyvendinimui įrengta erdvė.
Klaipėdos miesto saviraiškos centro keramikos darbų konkurso „Keramikų pavasaris“ dalyviai, laureatai.
Molio kamarėlėje vyksta edukacinės veiklos: „Lino kelias“, „Iš kur atkeliauja duonutė“, Adventinės pasakos, šešėlių teatras.
2. ŠIAUDO KAMARĖLĖ
Etnokultūrinio ugdymo įgyvendinimui įrengta erdvė.
Tradicinis etnokultūrinis renginys „Pusiaužiemis“,supažindinimas su vaistinėmis žolelėmis, arbatos ragavimas, meškutės vertimasis ant kito šono.
3. MUZIKOS SALĖ
Etnokultūrinio ugdymo įgyvendinimui įrengta erdvė.
Patyriminė veikla vykdoma Muzikos salėje.
Vaizdo įrašai:
Balionas su veržle. Garso eksperimentas (Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
Ritmo žaidimas su stikliniais akmenukais (Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
Muzikinis STEAM. Birbynė (Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
STEAM. Ritmo žaidimai (Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
STEAM. Darome muzikos instrumentą KAZU (2022, Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
STEAM in musical activities of pre-school and pre-primary school children
Darom, grojam ir dainuojam. Ekomuzika 2021 (Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
Skambantys daiktai ir instrumentai (2021, Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
Kaip padarytas pianinas? STEAM muzikinė veikla darželyje (Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
Vandens garsai ir muzika (2021, Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
Muzikiniai atradimai naudojant technologijas
Vaizdo įrašas ,,Muzika piešinyje. Chrome muzikos laboratorija. Kandinskis“ (Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
4. INTERAKTYVIOS GRINDYS
Įvairinant ir efektyvinant ugdymo procesą, didinant vaikų fizinį aktyvumą, lavinant loginį mąstymą, judesių koordinaciją, specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų individualios veiklos vykdymui, muzikos salėje įrengtos interaktyvios grindys.
Vaizdo įrašai:
Interaktyvios grindys darželyje. Spalvingas pianinas (Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
Interaktyvios grindys darželyje. Instrumentai (Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
Interaktyvios grindys darželyje. Meškinas ir medus (Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
Interaktyvios grindys darželyje. Dramblys ir cukrus (Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
Interaktyvios grindys darželyje. Vanduo (Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
Interaktyvios grindys darželyje. Žaidimai 1-7 (Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
Interaktyvios grindys darželyje. Žaidimai 8-14 (Klaipėdos l-d ,,Volungėlė“)
5. SPORTO SALĖ
Vaikų fizinio aktyvumo įgūdžių ugdymui, sveikos gyvensenos tradicijų formavimui įrengta sporto salė, kurioje įrengta gimnastikos sienelė, skirta stiprinti nugaros, rankų, pilvo raumenis.
Takelis plokščiapėdystės profilaktikai
Kopetėlės ir virvė
Skirtingų faktūrų diskai rankų ir pėdų sensorikai lavinti, pėdos skliauto masažui įgyta priemonė „Slieko nugarėlė“.
Tenkinant vaikų poreikį judėti, supažindinti su sporto šakomis, įsigytos priemonės žaisti krepšinį, futbolą, tinklinį, tenisą, grindų riedulį.
Sudarytos galimybės dalyvauti virtualiose fizinėse veiklose, kuriose naudojamas projektorius.
Lietuvos mokyklų iniciatyva ,,Aktyviai, draugiškai, sveikai“
Respublikinis ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų fizinio aktyvumo inovatyvus projektas „Gera ir smagu sportuoti su draugu“
Gerinti laikyseną, koordinaciją, formuoti raumenis, įsigyti gimnastikos kamuoliai, kurie laikomi specialiai įrengtoje lentynoje.
Spintoje laikomas sporto inventorius, kuris vaikams yra laisvai pasiekiamas.
FIZINĮ AKTYVUMĄ SKATINANČIŲ PROJEKTŲ DALYVIAI IR NUGALĖTOJAI
„Lietuvos mažųjų žaidynės 2022“;
„Sveikatiada“;
„Judrusis darželis“;
LMFA projektas ,,Futboliukas“;
Respublikinis sveikatingumo projektas „Skaičiuoju ir sportuoju“;
Tarptautinis Teniso projektas;
Respublikinis projektas-konkursas ,,Integruota fizinė veikla vaikų darželyje“;
Pasidalinta gerosios patirties pavyzdžiais „Vaikų fizinio aktyvumo skatinimas naudojant informacines technologijas“ aktyvių mokyklų puslapio skyrelyje „Aktyvių mokyklų geroji patirtis“ http://www.smlpc.lt/lt/vaiku_sveikatosstiprinimas/aktyviu_mokyklu_geroji_ patirtis_/aprašai
6. LABORATORIJA
Patyriminei veiklai vykdyti įrengta Linksmoji laboratorija.
SKLAIDA
Organizuota respublikinė konferencija ,,STEAM įgūdžių ugdymo galimybės ikimokykliniame amžiuje“. Konferencijoje skaitytas pranešimas „STEAM veiklų integravimas į ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą vadybiniu aspektu“;
Straipsnis elektroniniame leidinyje „Švietimo naujienose“ (https://www.svietimonaujienos.
Sukurtas STEAM ugdymo įgyvendinimo idėjų bankas (https://www.volungele.lt/index.php/ugdymas/steam-veiklos), Idėjų bankas buvo pristatytas respublikinėje konferencijoje ,,STEAM įgūdžių ugdymo galimybės ikimokykliniame amžiuje“ šalies pedagogams;
Inicijuotas ikimokyklinio ugdymo įstaigų ankstyvojo amžiaus vaikų ir pedagogų projektas „Kuriame kitaip“. Sukurtas veiklų, skatinančių vaikus kurti, tyrinėti, eksperimentuoti, panaudojant kuo įvairesnes netradicines meninės veiklos priemones, katalogas (https://www.volungele.lt/images/21/5Kuriame_kitaip_katalogas.pdf)
7. GRUPĖSE ĮRENGTOS ETNOKULTŪRINĖS ERDVĖS
8. LAUKO ERDVĖS
Aktyvinant ugdymo procesą lauke, skatinant ugdytinius stebėti, pažinti, tyrinėti, eksperimentuoti, kurti, atrasti, rinkti informaciją apie juos supančią gamtą sukurtos lauko erdvės.
8.1. MIŠKO KLASĖ
8.1.1. LYSVĖS
Tradicinis etnokultūrinis renginys „Rugių sėja“
Daržovių, vaistinių žolelių sodinimas, augimo stebėjimas, priežiūra, derliaus nuėmimas.
8.1.2. „ATRADIMŲ SIENELĖ“
Eksperimentams su vandeniu, smulkiosios motorikos lavinimui veiklai su kreidelėmis
8.1.3. STALAS VANDENS IR SMĖLIO EKSPERIMENTAMS
Inžinerinės veiklos
8.1.4. STALAS IR SUOLAI
8.1.5. MENINEI VEIKLAI TVORA IR MEDŽIAI
8.1.6. GAMTAMOKSLINIS TYRINĖJIMAS. INKILĖLIAI
Dalyvauta Respublikiniame ikimokyklinių ir priešmokyklinių ugdymo įstaigų virtualiame kūrybiniame projekte „Lauko erdvių įvairovė ir priemonės – vaiko sėkmingos patyriminės veiklos garantas“.
8.2. SPORTO AIKŠTYNAS
8.2.1. Krepšinio ir futbolo aikštelė stiprinti vaikų sveikatą, žadinti judėjimą, aktyvumą Įstaigos lauko teritorijoje įrengta saugi su žalios vejos dirbtine danga.
8.2.2. Bėgimo takelis
8.2.3. „Kas toliau?“ – bėgimo takelis su smėliaduobėmis šuoliui į tolį.
8.2.4. Laipiojimo sienelė „Aš alpinistas“
8.2.5. Du vaikščiojimo tilteliai pusiausvyrai išlaikyti
9. DIDŽIOJI PIEVA
9.1. LAUŽAVIETĖ. Rėdos rato šventėms: Užgavėnėms, Rasos šventei – Joninėms organizuoti.
9.2. Rasos šventė - Joninės
9.3. Judriems žaidimas, sporto šventėms su tėveliais, renginiams organizuoti, pievos augalų pažinimui, vabaliukų stebėjimui, meninei veiklai.
9.4. „Basų pėdučių takas“ – vaikų grūdinimui sveikatingumo-refleksoterapinis S. Kneipo takelis su įvairaus šiurkštumo danga.
9.5. Sodas su vaismedžiais
10. „MAGNOLIJŲ KAMPELIS“
10.1. Edukacinėms veikloms, šventiniams renginiams organizuoti
10.2. Paspirtukų garažas
10.3. „Akmenkų tvorelė“. Skaičiavimui, akmenukų faktūros tyrinėjimui, piešimui ir kt.
11. SUPILTAS IR APŽELDINTAS KALNELIS
Laipiojimui, ridenimuisi, čiužinėjimui su slidėmis ir rogutėmis
12. „VABALIUKŲ VIEŠBUTIS“ – GAMTAMOKSLINIS TYRINĖJIMAS
13. „LIEPŲ ALĖJA“
14. „ŠERMUKŠNIŲ ALĖJA“
(Paskutinį kartą svetainės puslapis atnaujintas 2024-03-14)